10 Haz 2023

Yolda

Birbirimize koşuyoruz 
Birbirimize sızıyoruz 
Birbirimizde sızıyoruz 

O akşamı hiç unutamam
Eve dönüş yolunda
Yatsı namazından sonra camide kalan cemaatin 
Nergilesini tutturenlerin
Sokaktaki tek tük insanların 
Dükkanının önünde iskemlesine oturmuş serinlemeye çalışan eve dönmeye pek niyetsiz esnaf kalabalığının arasından eve doğru ilerlediğimi 
Kafamdaki korkunç ağır düşüncelerin yüreğimi yakmasını 
Akiveren devasa göz yaşlarımı 
Unutamam
Uzun yürüyüşümün henüz başında okunan ezani
Tanrıya yalvarisimi 
Unutamam
Çaresizliğimi 

O gün yalnızlığımı bağrıma basıp kabul etmiştim
Bir yığın magduriyetimin tek sebebi kabulsuzlugumu nihayet anlamıştım
Tek başımaydım, cesurdum, arzularım çekip gitmiş değildi herhangi bir yere
Ne istediğimi iyi biliyordum 
Bu bilinçli varlık arzularını hiç de öyle gizlemiyordu 
Fakat onca yenilgi inancımı zedelenmesi
Korkak ve endişeli biri olup cikivermistim

Fakat evren neyi alıp neleri yerine koyacağını iyi bilir
Mükemmel ve kusursuz ilerleyiş
Benim eksik ve yetersiz bilincimin yerine 
Evrenin bilinci ve işleyişi 
Kendimi kollarına bıraktım 
Henüz var oluşum devam ederken
Bilincim işliyorken 

Her şey yepyeni haller alıyor 

Yeni hücreler 

Yeni yaşam 
Yeniden ve yeniden

Evet yine dayanılmaz acılara düşüyorum 

Acı çekme yeteneği geliştirmişim 
Boyuttan boyuta geçmişim acı evreninde

Yeni bir boyut Yeni bir keşif iyi mi kötü mü bir heyecan

Ama o günü hiç unutmam

Küçüldükçe küçüldüğüm 
Utangaçlık ve şaşkınlıkla 
Suriye'ye dogru uzanan manzaraya dalıp 
evren benim de içinde oldugum bir kıvranış ve heyecana dönüşmüşken 
Gelecek kötü günlerden bir haber
Özenle ve mutlulukla kabul ettiğim 


Geçmiş bana ait olmaktan çıkıp dahil olduğum bir zamana ait oldukça 
Sevgim ve hevesim azalırdı eskiden olsa

Toylugum akıp gidiyor Üzerimden 
Eksiliyorum buyumektense ama
Bana ait olmayan parçaları döküyorum 
Azaldığımı, korumasız ve çıplak kaldığımı düşünüyorum 
Bu eskiden zamanlar için dogru hisler

Bu günü hiç unutmam
Evrenin bir parçası olduğumun bilincinde
Onun bilincinin yüceligiyle 
Sessiz ve endisesiz 
Yasamaya çalışıyorum 

Bu günler bereketli günler 
Bu günleri sürüyorum 
Ekiyorum
Biçiyorum 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Noktala