2 Şub 2011

ikaros'un ölümü

dogum coguldur, olum tekil
mumdandi ac tutkumun kanatlari
ucuyordum sevinc icinde.
herkes isinde gucundeydi
yok olmus damlar ki unuttum.
ve gunesin basamagindan dondum geri
ufur ufur ucardi yalnizlik
zamansizligin kanadi yalnizlik.
hic yildiz dogmadi ben gokte iken
ne dusledigimi unuttum.
cift suruyordu bir koylu iki buklum
kalkmak uzereydi ak bir gemi limandan
denize duseni kimse gormedi.
herkes isinde gucundeydi
ve aci cekmegi unuttum.
./..
olmeden butun sabahlarimi unuttum
denize duseni kimse gormedi
gokten indigimi kimse gormedi.
ak bir gemi kalkiyordu limandan
gormediklerini unuttum.
bolunmemisti tarihsiz gun
varligin kanatsiz adi yalnizlik
sudan disarda kalmis ayakti yalnizlik.
soyagacina tirmanmistim putsuz tanrinin
olumun dilini unuttum.
dusuncem yavas yavas giriyordu varolana
tam bir uygunluk yoktu aramizda
saydam yagmur gibiydi canlandiran olum.
herkes isinde gucundeydi
olani biteni unuttum.
yasadigima inanilmaz benim
masal kahramani gibiyim
kimse gormeden yittim gittim.

malih cevdet anday

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Noktala